Theseus the evaluator: Experiences with the course on production of resources based on ict’s
Keywords:
Evaluation, Educational competencies, University education, Participative action researchAbstract
This article condenses a process on Participative Action Research carried out during a semester in the course on Production of Resources Based on ICT’s at the University of San Simón. The core of this proposal was to build, along with the students, assessment tools which were used for the course and therefor eliminating the stress associated with the evaluation process. Starting with the implementation of the intervention, a reflective process was generated which allowed the establishing of new ideas on evaluation and its implementation in higher education.
Downloads
References
ALLEN, David (comp.) (2004). La evaluación del aprendizaje de los estudiantes. Una herramienta para el desarrollo profesional de los docentes. Paidós, Buenos Aires.
CASTEJÓN, Javier; CAPLLONCH, Marta; GONZÁLEZ, Natalia y LÓPEZ, Víctor (2009). “Técnicas e instrumentos de evaluación”. En: López, Evaluación formativa y compartida en educación superior. Propuestas, técnicas, instrumentos y experiencias. Narcea, Madrid.
DE LA HERRÁN, Agustín y PAREDES, Joaquín (2012). Promover el cambio pedagógico en la universidad. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya, S.A.), Madrid.
DELGADO RAACK, Garbiñe (2014). ¿Qué ha sucedido contigo desde que iniciaste en Kanankil? Conversaciones sobre la experiencia de estudiar en el Instituto Kanankil. Trabajo de grado para optar al título de Master en Psicoterapia. Instituto Kanankil. Mérida, Yucatán.
GRIGORIU SILES, Jorge Federico Raymundo (2016). “Texto del Diplomado en Docencia para la Educación Superior 15° versión.Módulo II. Planificación educativa por competencias”.UMSS – EUPG, Cochabamba. PIMIENTA PRIETO, Julio Herminio (2008). Evaluación de los Aprendizajes. Un enfoque basado en competencias. Pearson Educación, México.
ROCABADO AÜE, Willy Javier (2016). “Texto del Diplomado en Docencia para la Educación Superior 15° versión.Módulo IV. Evaluación de aprendizajes”. UMSS–EUPG, Cochabamba.
RODRIGUEZ GÓMEZ, Gregorio e IBARRA SÁIZ, María Soledad (2011). e-evaluación orientada al e-aprendizaje estratégico en educación superior. Narcea, Madrid.
SANS MARTIN, Antoni (s/f). La evaluación de aprendizajes.
TERRAXAMAN. “Terra de Somnis”. En: http://terraxaman.blogspot.com/2015_10_12_archive.html TORRES ARIAS, Rocío (2010). La prueba escrita.
UNIVERSIDAD ANÁHUAC (s/f). Manual para la elaboración de exámenes escritos, entregas y exámenes orales. UNIVERSIDAD MAYOR DE SAN SIMÓN (2014). “Texto Diplomado en docencia para la educación superior 12° versión. Módulo IV. Evaluación de aprendizajes”. UMSS – EUPG: Cochabamba.
UNIVERSIDAD MAYOR DE SAN SIMÓN (2010). Propuesta educativa: Nuevo Modelo Académico del Posgrado. Escuela Universitaria de Posgrado, Cochabamba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista Con-Sciencias Sociales
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.